Průvodce převodovkou typu DSG

Je to nejrychlejší mechanismus tohoto typu na trhu, ale není bez nedostatků. Problémy začínají na 150-200 tisíc kilometrech. Vhodná péče o stroj může prodloužit jeho životnost.
Rozdíl mezi klasickým automatem a DSG je zásadní. Točivý moment běží hladce bez zbytečného zpoždění. Hodně také záleží na softwaru. DSG pracuje mnohem rychleji, poskytuje lepší dynamiku a nižší spotřebu paliva, ale po několika letech vznikají nákladné problémy.
automatická převodovka bmw330i

Vyměňte olej

Pro životnost každého stroje, včetně DSG, je velmi důležitá provozní kontroly a odpovídající profesionální servis. V případě převodovky i motoru je klíčem výměna oleje, zodpovědná za správné mazání pohyblivých částí. Zatímco nikdo nezapomíná na výměnu motorového oleje, někteří nedoporučují výměnu mazací kapaliny. Podle jejich názoru je ropa dostatečná po celou dobu. Nic nemůže být horší. Výrobci si sami přesně stanoví intervaly výměny. Takový servis vylučuje veškeré nečistoty z jeho vnitřku a prodlužuje životnost mechanismu.
Volkswagen doporučuje výměnu oleje pouze u šestistupňových převodovek vybavených mokrými spojkami a doporučuje se každých 60 000 kilometrů. Podle odborníků bychom po podobné době měli vyměnit hydraulickou kapalinu také v sedmistupňové verzi.
interiér auta

Drahá spojka

Stejně jako v případě manuální převodovky, také v převodovkách DSG, i v průběhu času podléhá sada spojky opotřebení. Bohužel se ukázalo, že nejsou příliš trvanlivé. V sedmistupňovém automatu vydrží asi 150 až 200 tisíc kilometrů. V šestistupňové verzi o něco déle, 250 až 300 tisíc. Po uplynutí této doby se trhá při startování a řazení rychlostních stupňů, klepání, když převodovka výjimkou není ani zpožděné řazení jednotlivých rychlostních stupňů. V této situaci nemůžeme nic jiného než vyměnit spojku. Neexistuje žádná jiná alternativa.

Suma Sumárum

DSG vyžaduje výjimečnou preciznost pro všechny opravy. Při výběru dílny se vyplatí zkontrolovat, zda mají odborníci správnou kvalifikaci, správné vybavení a dobrou pověst. Při nákupu ojetého vozu s převodovkou s dvojitou spojkou byste měli z hlediska servisu pečlivě ověřit minulost. Má-li asi 200 000 kilometrů, může to znamenat nevyhnutelnou a nákladnou renovaci.